Σκηνή σε σχολική τάξη.
Εναλλακτικός ή πρωτότυπος τίτλος: El modo da insegnare compitare.
Περιγραφή: Ξυλογραφία που απεικονίζει σκηνή ραπίσματος σε σχολική τάξη του 15ου αιώνα. Μπροστά, εικονίζεται μικρός μαθητής να κρατά στην πλάτη συμμαθητή του ενώ ο δάσκαλος κρατά μαστίγιο και ετοιμάζεται να τον χτυπήσει. Στο πάτωμα, μπροστά από τον δάσκαλο βρίσκεται ανοιχτό βιβλίο. Πίσω, ένας από τους μαθητές μελετά ενώ ένας άλλος φαίνεται να του υποδεικνύει κάτι με ανασηκωμένο τον δείκτη του αριστερού του χεριού. Πίσω τους εικονίζονται τρεις ακόμη μαθητές. Σε εσοχή στον τοίχο παριστάνεται η Θεοτόκος με το θείο βρέφος. Πρόκειται για χαρακτικό υψηλής λεπτομέρειας με θεματική που δεν συνηθίζεται στα φλωρεντινά βιβλία της εποχής.
Ιστορικό πλαίσιο: Αναγέννησηsemantics logo
Τύπος τεκμηρίου: Αναπαραγωγή έργου τέχνης
Είδος: Ξυλογραφίαsemantics logo
Τίτλος έκδοσης: El modo da insegnare compitare.
Τόπος έκδοσης: Φλωρεντία
Χρόνος έκδοσης: 1500
Ομάδα φωτοθήκης: Δάσκαλος και μαθητές
Λέξεις κλειδιά: Δάσκαλος
Μαθητής
Σχολική τάξη
Αρχέτυπο
Ράπισμα
Ξυλογραφία
Χαρακτικό
Πηγή αναπαραγωγής εικόνας: M. Sander, «Le livre à figures italien depuis 1467 jusqu'à 1530: essai de sa bibliographie et de son histoire», τόμ. VI, Νέντελν/Λιχτενστάιν, Kraus Reprint, 1969, N. 575.
Άδεια χρήσης: Σήμα Δημόσιου Τομέα 1.0
Σχέση με εικαστικό υλικό: A. Mancinellus, «Epitoma seu regulae constructionis».
Εμφανίζεται στις συλλογές:Φωτοθήκη
Προβολή λιγότερων